Recenze

Na 23. Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů se jen některým tvůrcům povedlo zachytit něco, co je opravdu důležité, co souvisí s duchovní podstatou jevů. Podle Petra Vaďury se to podařilo Karlu Vachkovi a Christianu Labhartovi.

Nabarvené ptáče

Drama Václava Marhoula Nabarvené ptáče, největší mezinárodní úspěch české kinematografie za posledních 25 let, vstoupilo do českých kin.

Kdo jsem? Odkud jsem přišel? Kam jdu? Jaký je smysl mé existence na tomto světě? – tyto otázky podle Petra Vaďury pokládá film Monzun režiséra Hong Khaou, který se promítal na 54. ročníku Karlovarského filmového festivalu.

Karel Sládek ve své knize interpretuje nejslavnější sci-fi filmy na základě textů ze Starého i Nového zákona. Podle Vladimíra Suchánka ale selhává díky doslovné komparaci filmových metafor s biblickými texty.

Retrospektivu egyptského režiséra Júsufa Šahína a současné snímky z arabského světa hodnotí Petr Vaďura jako to nejpodstatnější, co na festivalu v Karlových Varech v rámci semináře Film a spiritualita zhlédli.