Lukáš Jirsa z TV Noe vybírá to nejzajímavější z programu festivalu dokumentárních filmů Jeden svět, mapujícího problematiku lidských práv.
Rozhovor s filmovým publicistou a spolupracovníkem TV Noe Lukášem Jirsou, který rozebírá, jakým způsobem téma sexuálního zneužívání v církvi zpracovávají současní filmoví tvůrci.
Oceňovaný snímek libanonské režisérky Nadine Labaki, z prostředí slumu v Bejrútu. Dvanáctieltý Zain žaluje své rodiče za to, že mu dali život. Podle něj nemá jeho živoření žádný smysl.
Esej Andreje Chovance o ázerbajdžánském animovaném filmu Seance (1987), reflektujícím proces vnímání a prožívání uměleckého díla. Film Frangiz Kurbanové můžete zhlédnout přímo v článku.
Intimní černobílý portrét slavné herečky Romy Schneider, která se ve svých 42 letech pokouší dát si svůj neukotvený osobní život do pořádku. A hledá cesty, jak vystoupit ze své životní role.
Mladá dívka Anna ze zapadlé francouzské vesničky tvrdí, že se jí zjevila Panna Marie. Vatikán se proto obrátí na investigativního novináře, aby pomohl případ prošetřit a odhalit pravdu.
Luďek Čertík se rozepsal o rozšířené verzi Stromu života (Criterion Collection). Všímá si režisérova nezaměnitelného citu pro zobrazování všeho živého a prostupování osobní perspektivy s kosmickou.
Sedm filmů Terrence Malicka pohledem Vladimíra Suchánka. Podle něj všechny Malickovy filmy spojuje ústřední postava, která se vymkla určitému řádu. Stále před něčím utíká a neví, kam směřuje.
Poslední role Harryho Deana Stantona, kterou mu tvůrci filmu napsali na tělo. Svérázný stařík Lucky cítí blížíci se smrt a vyrovnává se s tímto faktem po svém. Ateistický film, nebo čirá mystika?
Není žádná uprchlická krize, jen krize lidstva. To je základní paradigma dokumetnu Human Flow, za nímž stojí čínský umělec Aj Wej-Wej, který na vlastní kůži poznal, co znamená být uprchlíkem.