Věra Chytilová dokázala ve své tvorbě nekompromisně vypovídat o lidech, vztazích a společnosti. V Panelstory z roku 1979 odhaluje normalizační marasmus, prostupující osudy lidí, kteří se právě přistěhovali na rozestavěné Jižní město.
V březnu můžete vidět to nejzajímavější ze světového dokumentárního filmu v rámci ozvěn jihlavského festivalu, které probíhají online. Lukáš Jirsa z TV NOE doporučuje několik filmů, které byste si neměli nechat ujít.
Redaktor TV NOE a filmový publicista Lukáš Jirsa byl hostem na Rádiu 7. Tématem byla spiritualita ve filmu a schopnost některých filmů změnit náš pohled na svět. V audio záznamu pořadu se dozvíte i tipy na filmy, které Lukáše silně zasáhly.
Fatih Akin zpracoval ve filmu Odnikud bolestivé téma – etnicky motivovaný terorismus. K tématu přistupuje velmi osobně, přes příběh Katji, která ze dne na den přijde o rodinu. Film klade spoustu nepříjemných otázek. Lze se vyrovnat s takovou ztrátou? Jak se zachovat, když selhává právo a spravedlnost? Může pomsta přinést vykoupení?
Krajina ve stínu režiséra Bohdana Slámy nabízí podmanivou kroniku válkou tragicky poznamenaného života jedné vesnice v pozapomenutém kraji na česko-rakouském pohraničí.
Ivan Passer patří k méně nápadným tvůrcům nové vlny, jeho Intimní osvětlení ale řadíme ke klenotům naší kinematografie. Místo ironie, kterou volí jeho blízký kolega Miloš Forman, dává Passer přednost empatii. Nesoudí své postavy, jen je zpovzdálí pozoruje a přijímá se všemi jejich silnými i slabými stránkami.
Andrej Tarkovskij natočil za svůj život "jen" sedm celovečerních filmů, ale nesmazatelně se jimi zapsal do dějin filmu. Na konci prosince si připomínáme 34 let od jeho smrti. Tarkovského filmy jsou ale stále živé a stojí za to se vrátit například k jeho ikonickému filmu Stalker.
Tři oříšky pro Popelku, Pelíšky.. a co dál? Zeptali jsem se filmových znalců, kteří se zabývají spiritualitou ve filmu, co by doporučili zhlédnout v čase vánočních svátků.
Ve filmu Farářův konec si Jan Foll všímá vrstvy, v níž se střetávají křesťanské hodnoty (farář) s ideologickým dogmatismem (učitel) a dále bilických motivů, které z české vesnice vytváří novodobý Jeruzalém.
Polské drama Corpus Christi vypráví příběh falešného kněze, který svým charismatem a nasazením pro druhé ovlivní život celé vesnice. Film Jana Komasy získal na 60 ocenění a byl nominovaný na Oscara v kategorii nejlepší zahraniční film.